| Źródło: teatrszekspirowski, youtube.com
4. DZIEŃ MUZYKI EKSCENTRYCZNEJ | 4DME
Miejsce wydarzenia: Gdańsk, Gdański Teatr Szekspirowski ul. W. Bogusławskiego 1
Egipska żywiołowość, polscy fascynaci korgów, hip-hopowy duet indywidualnie i londyńska elektronika – to czwarty dzień 4DME
Islam Chipsy
Egipskie trio które szybko zyskało miano jednego z najbardziej żywiołowych zespołów. Muzyka grupy to wypadkowa unikalnej techniki gry lidera – Islama Saeeda, bazującej na muzyce chaabi oraz mocy dwóch towarzyszących mu perkusistów: Khaleda Mando i Mahmouda Refata. Ich koncert to przede wszystkim wielka taneczna impreza, na której nie da się ustać w miejscu. To świetny sposób na oderwanie się choć na chwilę od rzeczywistości żeby oddać się bliskowschodnim rytmom.
LXMP
LXMP to duet, założony w 2009 z miłości do Korgów MS-20 przez Piotra Zabrodzkiego i Macia Morettiego. Przez 7 lat działalności wydali 2 płyty we dwóch, 3 płyty (i jedną kasetę) z gośćmi (Chad Popple, Kazuhisa Uchihashi, Tabata Mitsuru, Clayton Thomas) i jedną ręcznie tłoczoną 4-calówkę z kolegami jako Napalm Of Death. W 2013 w ramach ogrywania płyty Back To The Future Shock, będącej ulepszoną wersją „Future Shock” Herbiego Hancocka objechali pół Europy z The Kurws, pół Ameryki Północnej z Deerhoof i ćwierć Ameryki Południowej sami. W marcu 2016 Lado ABC wydało ich najnowszą płytę zatytułowaną Żony w pracy, będącą odpowiedzią na palące pytanie czy jesteśmy sami w kosmosie i czy w ogóle warto się męczyć.
1988
1988 to producent muzyczny, muzyk, połowa duetu SYNY (z Robertem Piernikowskim). Odpowiedzialny za muzykę i współprodukcję płyty Orient, która w wielu kręgach uznana jest już za pozycję kultową. W jego solowej działalności, podobnie jak w Synach, wyczuwalne są wpływy hip-hopu, dubu i analogowej elektroniki, jednak w swoich instrumentalnych odsłonach nabierają nieco innego charakteru. Ponad wszystko ceni sobie filmowość muzyki, niejednokrotnie podkreślając znaczenie obrazów jako punktów odniesienia w swojej twórczości.
Piernikowski
Robert Piernikowski jest współzałożycielem Napszykłat, jedynej w swoim gatunku formacji hiphopowej w Polsce – poszukującej nowych brzmień na granicach post hiphopu, noise’u, minimalu oraz improwizowanej elektroniki. Skutecznie unika klasyfikacji, wyraźnie definiując własny język artystyczny. Jako muzyk teatralny zadebiutował w spektaklu Jana Klaty Król Edyp w Starym Teatrze w 2013.
Nathan Fake
Nathan Fake to ceniony producent elektroniczny z północnego Londynu. Dla należącej do Jamesa Holdena firmy nagrał dotychczas całkiem sporo singli, ale przede wszystkim trzy albumy: Drowning In A Sea of Love (2006), Hard Islands (2009) oraz Steam Days (2012). Potem na potrzeby publikacji własnych nagrań założył label Cambria Instruments, ale wygląda na to, że na jego twórczość wciąż jest popyta wśród innych wydawców.
I to nie byle jakich, skoro z propozycją wypuszczenia singla do Anglika zgłosili się szefowie Ninja Tune. Efektem ich umowy są kompozycje DEGREELESSNESS i Now We Know, które oficjalnie ukazały się 2 grudnia 2016.
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj