Data wydarzenia: 31.12.2016 17:00 - 31.12.2016 18:30
Miejsce wydarzenia: Gdańsk, Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina, Ołowianka 1

Koncerty sylwestrowe stanowią stały punkt repertuaru Polskiej Filharmonii Bałtyckiej. Inspirowane Koncertami Noworocznymi z Wiednia, wydarzenia te maja na celu przedstawienie starannie wyselekcjonowanego, stylowego repertuaru, który ma zapewnić melomanom rozrywkę najwyższej klasy. Tym razem w Nowy Rok wkroczymy tanecznym krokiem, w rytm najbardziej znanych walców, tańców z oper i kompozycji opartych na tańcach ludowych.

Massimiliano Caldi – dyrygent
Katarzyna Hołysz – 
sopran
Orkiestra Symfoniczna PFB
Para baletowa –
 taniec

Program:
Leonard Bernstein
"I Feel Pretty"

George Gershwin
"I Got Rythm"

Imre Kálmán
Czardasz Sylwii

Franz Lehar
Aria Giuditty

Frederick Loewe
"Przetańczyć całą noc"

Amilcare Ponchielli
"Dance of the Hours"

Carl Maria von Weber
"Zaproszenie do tańca"

Aleksander Borodin
"Tańce połowieckie" z opery "Kniaź Igor"

Stanisłąw Moniuszko
Uwertura "Hrabina"

Wojciech Kilar
"Polonez" z filmu "Pan Tadeusz"
Walc z filmu "Trędowata"


Gdy atmosfera Świąt Bożego Narodzenia trochę opadnie, nasza uwaga skupi się na przygotowaniach do jednej z najważniejszych imprez w roku: Sylwestrze. Chcielibyśmy spędzić go w wyjątkowej atmosferze, aby już pierwsze minuty Nowego Roku stały się dla nas pięknymi wspomnieniami. Dla osób, które nie mają jeszcze sprecyzowanych planów na tę niezwykłą noc, Polska Filharmonia Bałtycka przygotowała fantastyczną ofertę: "Koncert Sylwestrowy - zaproszenie do tańca".

Koncerty sylwestrowe stanowią stały punkt repertuaru Polskiej Filharmonii Bałtyckiej. Inspirowane Koncertami Noworocznymi z Wiednia, wydarzenia te maja na celu przedstawienie starannie wyselekcjonowanego, stylowego repertuaru, który ma zapewnić melomanom rozrywkę najwyższej klasy.

Tym razem w Nowy Rok wkroczymy tanecznym krokiem, w rytm najbardziej znanych walców, tańców z oper i kompozycji opartych na tańcach ludowych. O niezapomniane muzyczne chwile zadba Orkiestra Symfoniczna PFB pod dyrekcją Massimiliano Caldiego, a także sopranistka Katarzyna Hołysz. Koncert dopełni pokaz taneczny w wykonaniu pary baletowej. Po zakończeniu drugiego z koncertów Salon Gdański zamieni się w salę balową. Do tańca w rytmie jazzu i swingu zgromadzonych na Ołowiance gości zaproszą Sergiej Kriuczkow i Riverboat Ramblers. Nie zabraknie też przygotowanego specjalnie na tę okazje menu kolacyjnego (menu dostępne jestTUTAJ).

 

Katarzyna Hołysz jest absolwentką Akademii Ekonomicznej w Poznaniu i Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, gdzie studiowała w klasie śpiewu prof. Krystyny Pakulskiej. W pierwszych latach swej artystycznej kariery występowała w repertuarze mezzosopranowym. W miarę dojrzewania głosu i rozwijania możliwości wokalnych artystka coraz śmielej sięgała po partie sopranowe, zarówno operowe jak i koncertowe, które obecnie stanowią trzon jej repertuaru. Jeszcze w czasie studiów artystka została zaproszona do udziału w koncercie IV Międzynarodowego Festiwalu Śląskiego pod patronatem honorowym prof. Kurta Masura (2000) oraz dwukrotnie wystąpiła na koncertach podczas Forum Witolda Lutosławskiego w Filharmonii Narodowej w Warszawie (2001, 2002). Przed ukończeniem studiów została także laureatką Międzynarodowych Przesłuchań Wokalnych Kammeroper Schloss Rheinsberg (2000, 2001), co zaowocowało wykonaniem i nagraniem DVD partii księżnej Sophie Dorothei w operze Kronprinz Friedrich Siegfrieda Matthusa. Jest laureatką kilku konkursów wokalnych, stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2000/2001) i Bayreuther Festspiele (2001). Uczestniczyła w kursach wokalnych, prowadzonych przez wybitnych światowych pedagogów. Studia muzyczne ukoronowała występem jako Madame (z własnym przekładem na język polski) w polskiej premierze opery Francisa Poulenca Głos Człowieczy w kompozytorskiej wersji z fortepianem w miejsce orkiestry.
Pełny profesjonalny debiut operowy artystki miał miejsce w 2003 roku w z poznańskim Teatrze Wielkim w partii Adalgisy w Normie Belliniego. Otworzyło to jej drogę do aktywnej współpracy z teatrami w Polsce i Niemczech, gdzie wystąpiła w takich pratiach jak: Venus w Tannhäuserze Wagnera, Octavian w Kawalerze Srebrnej Róży Richarda Straussa, Leonora w Fidelio Beethovena, Agata w Wolnym Strzelcu Webera, Księżna w Rusałce Dvořáka, Kundry w Parsifalu Wagnera, Fenena w Nabucco Verdiego, Adalgisa w Normie Belliniego, Eboli w Don Carlosie Verdiego, Idamantes w Idomeneo Mozarta, tytułowa Tosca w operze Pucciniego, Lady Makbet w Makbecie Verdiego, Desdemona w Otello Verdiego, Halka w operze Stanisława Moniuszki, Hrabina w Weselu Figara Mozarta, tytułowe partie w Ariadnie na Naxos i Salome Richarda Straussa.
Ważnymi wydarzeniami były m.in. udział w międzynarodowej produkcji opery Złoto Renu Wagnera pod kierownictwem muzycznym Jana Lathama-Koeniga z okazji 100-lecia Opery Leśnej (2009), udział w tournée Fidelio Beethovena (partia Leonory) w pionierskiej na terenie Polski impresaryjnej produkcji Stowarzyszenia im. Ludwiga van Beethovena (2010-2011), kreacja Benigny w nowej inscenizacji Czarnej maski Krzysztofa Pendereckiego w Operze Bałtyckiej i Teatrze Wielkim - Operze Narodowej (marzec 2016), a także nadzwyczajny recital wokalny w Pałacu Prezydenckim - Belwederze (wrzesień 2016).
Obok aktywności scenicznej, artystka prowadzi także działalność koncertową (Polska, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Litwa, Czechy, Hiszpania, Włochy), w tym na takich festiwalach jak: Kissingensommer Festival w Bad Kissingen, Festiwal im. K. Jamroz w Busku-Zdroju, Viva il Canto w Cieszynie, Pasyjny Festiwal im. Feliksa Nowowiejskiego w Poznaniu, Festiwal Sacrum et Profanum w Szczecinie, Solidarity of Arts w Gdańsku, Międzynarodowy Festiwal Śląski pod patronatem Kurtha Masura, Muzyka w Starym Krakowie, Poznański Festiwal Mozartowski.
Dyrygenci, z którymi współpracowała, to m.in. Antoni Wit, Tadeusz Kozłowski, Andriy Yurkevych, Josè Maria Florêncio, Tadeusz Wojciechowski, Paweł Przytocki, Jerzy Maksymiuk, Grzegorz Nowak, Massimiliano Caldi, Eraldo Salmieri, Mieczysław Nowakowski, Andrzej Straszyński, Tadeusz Strugała, Niksa Bareza, Rolf Reuter, Łukasz Borowicz, Wojciech Rajski, Jan Latham-Koenig.
Katarzyna Hołysz jest laureatką szeregu nagród i wyróżnień, m.in.:
- 2003 r. Medal Młodej Sztuki za debiut sceniczny i kreację wokalną (partia Adalgisy w operze Norma V.Belliniego w Teatrze Wielkim w Poznaniu),
- 2009 r. Złota Maska za najlepszą kreację wokalną sezonu 2008/2009 (partia Agaty w operze Wolny Strzelec C.M. von Webera w Teatrze Wielkim w Łodzi),
- 2010 r. nominacja do nagrody Splendor Gedanensis (za „wybitną kreację w operze Ariadna na Naxos R.Straussa” w Operze Bałtyckiej w Gdańsku),
- 2010 r. nagroda krytyków i melomanów Trójmiasta Storm Roku (za role Halki i Lady Makbet w Operze Bałtyckiej),
- 2012 r. Teatralna Nagroda Muzyczna im. Jana Kiepury dla Najlepszej Śpiewaczki sezonu 2011/2012 (za tytułową partię w operze Salome Richarda Straussa).
Katarzyna Hołysz posiada w swym dorobku kilkanaście CD z repertuarem operowym, pieśniarskim, muzyki dawnej i sakralnej, w tym jednyne istniejące nagranie płytowe (wyd. DUX) opery Paria Stanisława Moniuszki, gdzie artystka odtwarza partię Neali. Na wydanie oczekuje nagranie DVD opery Krzysztofa Pendereckiego Czarna Maska z Katarzyną Hołysz w partii Benigny.


Massimiliano Caldi - pierwszy dyrygent Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopinaw Gdańsku. Pierwszy dyrygent i dyrektor artystyczny Fiharmonii Koszalińskiej im. Stanisława Moniuszki. Zdobywca pierwszej nagrody w VI Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga (1999).
Posiadający bogate doświadczenie w zakresie muzyki symfonicznej, operowej, operetkowej i baletowej, w censtrum jego zainteresowań znajdują się współczesna muzka operowa i odrodzenie XIX wiecznej opery, z jasnym, prostym stylem, Massimilioano Caldi wyróżnia się niezwykle profesjonalnym przygotowaniem interpretacji.
Jest tez kochany przez orkiestry z całego świataza wyjątkowy muzyczny smak i osobowość.
We Włoszech regularnie współpracuje z Opera di Firenze/Maggio Musicale Fiorentino i Teatrem Miejskim Piacenzy. Jako dyrygent-symfonik pracuje z orkiestrą Sinfonica Abruzzese i OrkiestrąFilharmonii Toscaniniego.
Przez kilka sezonów zrtystycznych prowadził orkiestry w dziełach symfonicznych i operowych w nstytucjach takich jak Fondazione Arena di Verona, Teatr Miejski w Bolonii, Teatr Królewski w Turynie czy Teatrze Wielkim w Palermo.
Na przestrzeni ostatnich lat mediolańską współpracę poszerzył o trasę koncertową po Omanie, z orkiestrą Opery La Scala. Prowadził też koncerty w na Zamku Królewski w Warszawie z solistami Opery La Scala, z muzykami Opery Verdiego z Mediolanu i Orkiestry Of The Musical Afternoons. We Włoszech współpracuje regularnie z Teatro del Maggio Musicale Fiorentino, Teatro Greco Politeama in Lecce and with Arena di Verona Symphonic Orchestra and Chorus. Pośród prowadzonych przez niego orkiestr i zespołów z Włoch znajdują się Turin Teatro Regio Orchestra, the Palermo Teatro Massimo Orchestra, the Orchestra di Padova e del Veneto, the Orchestra Sinfonica della Provincia di Bari and the Fondazione "Arturo Toscanini" Orchestra.
Od 31 sierpnia do 6 września Massimiliano Caldi prowadził kursy mistrzowskie w Teatro di Castello we Florencji.
W polsce regularnie koncertuje w najważniejszych filharmoniach i uczestniczy w znanych polskich festiwalach muzycznych. Dyrygował także w trakcie spektakli w najważniejszych teatrach operowych.
Pośród polskich orkiestr, w którymi współpracował, znajdują się Polska Orkiestra Radiowa, Sinfonia Iuventus, orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, orkiestra Filharmonii Krakowskiej, orkiestra Filharmonii Łódzkie